dinsdag 7 april 2020

#ikleesthuis in de ThuisBieb


Primeur! Ik heb wel eens wakker gelegen door de bibliotheek maar tot nu toe had ik er nog nooit over gedroomd. Tot vannacht. Op m'n fietsje probeerde ik uit alle macht bij de bibliotheek in Langedijk te komen. Ik wrong me door voornamelijk erg nauwe steegjes, sleurde mijn fiets zelfs langs een kermis met botsautootjes en, als een soort vroege sinterklaas over daken heen. Of ik de bibliotheek ooit bereikte weet ik niet, voor ik er was sprong Poes tegen 4'en met een diepe plof op bed.

Vandaag geen boek. Maar een app. Tromgeroffel en trompetgeschal want de ThuisBieb is te downloaden. Als u een iPhone of iPad heeft tenminste. De Androidbezitters moeten nog even geduld hebben, blijkbaar doet de GooglePlay store er langer over om de app goed te keuren.

Eerst, oprechte hulde voor de mensen van de Online Bibliotheek die de app in zo'n korte tijd hebben gemaakt. De ThuisBieb is de coronavariant van de VakantieBieb en het moet toch een hele klus geweest zijn om die app om te bouwen en er 100 volledig gratis voor iedereen te lezen boeken wat betreft rechten etc. in te krijgen. En dan moeten die boeken er ook nog technisch in gepriegeld worden, er moet getest worden, al dat soort dingen.

Maar, de ThuisBieb. 100 boeken voor iedereen, leden en niet leden. Met boeken voor volwassenen en voor de jeugd. Ideaal voor als alle boeken uit zijn en, een groot voordeel in deze tijden van #blijfbinnen, je hoeft er deur niet voor uit.

Ik heb het even geprobeerd maar het werkt onvoorstelbaar simpel. Klik op deze link die je naar de plek brengt waar de ThuisBieb in de appstore staat. Klik daarna op downloaden. Open de app. Registreer jezelf eenmalig. Zoek een boek. Ga het lezen.
Mochten er problemen zijn dan staan hier wat vragen en antwoorden.
Als je vraag er niet tussen staat kun je die via deze link stellen.

Meer kan ik er echt niet van maken. Zelfs Poes zou het kunnen. Als die ondertussen al niet weer diep lag te slapen.

Ton


Geen opmerkingen:

Een reactie posten