dinsdag 15 oktober 2013

"Wat zit je nou te turen op dat schermpje? Ik zit hier hoor!"


Ik doe het natuurlijk nooit.
En u waarschijnlijk ook niet, zo'n type lijkt u me niet.
Maar anderen ....

Mobiele telefoons, vooral die waarmee je ook toegang hebt tot het internet zijn natuurlijk een zegening voor de mensheid. Overal en altijd heb je toegang tot je email, Twitter en andere handige appjes waarmee je met de halve wereld in verbinding staat.

Alleen, zijn die mensen waarmee je aan het praten bent, in het echt, die dan midden in een zin plots hun telefoon pakken om even wat te doen niet vreselijk onovertrefbaar irritant? Denk je dat je een fijn, misschien zelfs belangrijk gesprek hebt, gaan ze een beetje op hun mobiele schermpje zitten loeren!

Niet dat ik dat doe, en u ook niet.
Maar degene die dat wel doen ....

Om u te steunen in uw waarschijnlijke afkeer van de om de vier minuten zenuwachtig naar hun mobieltjes graaiende medemens is er nu de website Stopphubbing.

Op de website staan voorbeelden van dit sociaal afkeurenswaardige gedrag, een voorbeeldbrief die u iemand kunt sturen, poster die zijn te downloaden en er kunnen zelfs foto's worden opgestuurd van mensen die zich schuldig maken aan dit gruwelijke anti-sociale gedrag.

Bij NOS op 3 vond ik nog een filmpje over phubbing. Dat heb ik op tv nooit gezien. Maar toen was ik dan waarschijnlijk ook met mijn telefoon aan het spelen, uh, werken.
En ik was alleen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten