dinsdag 24 juli 2018

Het Taalcafé op bezoek bij Veldzorg




Ik zou natuurlijk best kunnen liegen. Daar merkt verder niemand wat van. Met wat kunstgrepen kan ik best doen alsof ik er bij was, bij het uitstapje van het Taalcafé naar Veldzorg. Maar ik zat gewoon te praten over de prestatiesubsidieovereenkomst met een ambtenaar. In de Binding, waar de airco het alweer een tijdje niet doet.

Dus ik kopieer en plak een stukje dat Tereza schreef. Want zij was er wel bij.

Mag u kiezen wat leuker was, het uitstapje of mijn gesprek.




"Afgelopen vrijdag werden vrijwilligers en taalklanten van het Taalcafé van de bibliotheek Langedijk gastvrij onthaald bij StichtingVeldzorg. Een zonovergoten ochtend was het. Met twee bootjes werd naar de fruittuin gevaren. 



Tijdens de picknick daar, konden de taalklanten hun vragen stellen aan de werknemers van Veldzorg. Zo werd veel geleerd over de verschillende producten die op de 12 eilandjes verbouwd worden door jongeren met een lichte verstandelijke beperking. De jongens vertelden vol enthousiasme over hun werk; over de wortels, de uien, pompoenen, aardappelen en de knoflook. De bezoekers mochten het zomerfruit proeven dat volop aan de struiken hing.



Het was een fantastische en leerzame ochtend in het prachtige Oosterdelgebied. Dit bezoek was een feestelijke afsluiter van het taalseizoen van de bibliotheek. In september wordt weer gestart met het Taalcafé  en het Open Leercentrum. Mensen die de Nederlandse taal willen leren kunnen vanaf dan weer vier keer per week terecht om onder begeleiding te oefenen."

Zo.
En?
Weet u al wat leuker was?

Dat dacht ik al.

Ton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten