woensdag 24 februari 2010

Tanden

In de bibliotheek stellen de bezoekers ons de hele dag vragen. Dat moet ook, daar zijn we voor. En we geven met plezier antwoord.

Soms zijn die vragen vreemd, grappig of absurd. Soms doe je er een uur over om het goede antwoord te vinden. Of een dag. Soms moet je een collega om raad vragen.
En soms zit je gewoon met je mond vol tanden.
"Ik ben geen lid. Mag ik dit boek lenen?" "Ik zoek een boek maar weet niet hoe het heet of wie het geschreven heeft." "Ik kan de 'O' niet vinden." "Bent u dan niet verzekerd voor het feit dat ik uw boek heb beschadigd?" "Waar staan de boeken van 100 bladzijden?" "Koopt u die boeken helemaal alleen?" En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Geweldig. Ik heb altijd moeite om dan serieus te blijven.
Over een poosje publiceren we er een boekje van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten