vrijdag 15 november 2013

Jonathan Richman zingt een wijs advies



In de bibliotheek staan veel boeken. En in die boeken staan verhalen, of informatie. Of alle twee.
Voor je het weet heb je iets geleerd. Een advies gekregen. Zoiets.

Mij overkomt dat tenminste nog wel eens.

Ik mag graag over liedjes schrijven. Al haal ik zelden uit liedjes een wijze raad. Of een advies.
Maar heel soms hoor ik iets, een tekst, waar je iets van leert.

Jonathan Richman heeft zo'n lied.
Walter Johnson heet het. En het gaat over baseball.

Ik kopieer en plak even het stukje advies gevende tekst.

Wacht. Misschien is het goed om te weten dat Walter Johnson een werkelijk geniale honkbalwerper was. Zonder al te zichtbare moeite kon hij zijn tegenstanders van het veld gooien zonder dat ze een kans hadden gekregen om de bal te raken.

Cause Walter Johnson would actually ease up a little on the opposition, that's right
Bum ba bum ba bum ba bum ba bum ba bum ba bum

Now the other team mates they simply didn't get it
They said "Walter how come you let him hit it?"

Now Walter just told them with his gentle smile
"Boys, This game isn't any fun if you don't get a hit once in a while."

Een mooie wijsheid om het weekend mee in te gaan lijkt me.

De rest van de cd "Rockin' and Romance" is, met liedjes over spijkerbroeken, wikkels van kauwgomballen, UFO's  en Vincent Van Gogh, ook ernstig de moeite waard.

Bum ba bum ba bum ba bum ba bum ba bum ba bum.

Ton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten