woensdag 13 februari 2013

Schrijfhulp gevraagd



Ik, of we, hebben een probleem. Maar misschien kunt u mij, of ons, helpen.

Een tijdje terug deden flink wat leden van de bibliotheek Langedijk mee aan een Klanttevredenheidsonderzoek (ga dat maar eens Wordfeuden). We kregen een 7,9 en dat is mooi maar dat betekent natuurlijk niet dat er niks te verbeteren valt.

Een van die dingen die ik las was dat bezoekers van de website en volgers op sociale media graag meer nieuws over boeken zouden willen lezen. Boekbesprekingen enzo.

En daar komt het probleem om de hoek kijken.

Kijk, ik schrijf soms iets op dit blog. Maar, en daar komt ie, ik lees nooit een boek. Ja, die opmerking doet het altijd goed.

Veel mensen, misschien wel de meeste, verstaan onder boeken allereerst verhalen, romans, lectuur/literatuur, zulke dingen. En natuurlijk lees ik boeken maar ik lees alleen nooit verhalen, romans, lectuur/literatuur, zulke dingen. Vroeger wel hoor, maar op een bepaald moment ben ik er mee gestopt. Nu lees ik alleen maar non-fictie over landen, geschiedenis, biologie en dat soort onderwerpen. Thuis ligt nu een mooi boek uit 1948 over de geschiedenis van Jordaniƫ. Een prachtboek, met veel mooie belevenissen en het ruikt ook nog eens fijn naar oud boek. Maar .... het is geen boek waar de meeste lezers iets over zouden willen lezen. De meeste lezers willen stukjes over verhalen, romans en lectuur/literatuur, en ook nog van tegenwoordig.

U wilt lezen over boeken, en ik lees niet wat u wilt lezen. Dus, vandaar dat probleem.

Maar, misschien kunt u mij, of ons helpen. Misschien leest u wel boeken, en wilt u daar zo af en toe best een tekstje over schrijven.

Mocht dat zo zijn, laat dat dan even weten. Zet iets onder dit blog of stuur een mail naar tdekruyff_at_bibliotheeklangedijk.nl (zet u zelf dat @-tekentje ertussen, als ik mijn adres hier neerzet komt er weer een lading spam binnen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten