woensdag 12 mei 2021

Nee, de bibliotheek mag nog niet open

 


Nee, ook na de laatste corona persconferentie mag de bibliotheek niet open. Nog steeds niet open kan ik ook schrijven. Het lijkt nu ergens in juni te worden. Misschien, of hopelijk of een ander woord vol verwachting.

En ja, ik neem corona ernstig serieus. Mijn bovenbuurman heeft in het ziekenhuis gelegen. De meneer van twee trappenhuizen verder is overleden. Iemand die ik ken is bijna twee maanden in coma gehouden en zijn vrouw overleed in die tijd. Dus echt, ik neem corona serieus.

Maar ik merk dat ik het besluit om bibliotheken nog langer dicht te houden moeilijk te begrijpen vind. In de Bibliotheek Langedijk heb ik, tijdens de vorige “weer een beetje terug naar normaal” periode alleen maar mensen gezien die zich keurig aan allerlei protocollen hielden. Mandje bij binnenkomst zodat we kunnen zien dat er niet teveel mensen binnen zijn. Handen ontsmetten op allerlei punten, mondkapjes, spatschermen, looprichtingen. U noemt het, hier werkte het.

Misschien zijn het dan de “verkeersbewegingen”, van de mensen die hier naar toe komen. Maar, en ik doe echt mijn best om niet humeurig te worden, gezien de volle parkeerterreinen bij winkelcentra, stations en recreatiegebieden lijkt me niet dat die paar fietsers die er door een bibliotheekbezoek bijkomen de pandemie erg gaan verlengen.

Maar, en ik voel dat ik mijn cynisme niet echt veel langer onder controle kan houden dus ik stop met tikken, de Bibliotheek Langedijk blijft nog even dicht (wat er wel kan staat op onze website). Omdat dat moet. Dat vindt u waarschijnlijk vervelend (of een ander woord naar keuze) maar weet dan dat wij daar zo’n beetje hetzelfde over denken.

Ton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten