woensdag 24 oktober 2012

Een klant in DWDD



Poëzie, gedichten. Het blijft lastig. Het is mooi, maar veel mensen vinden het toch wat kunstig of misschien zelf gekunsteld.

Ramsi Nasr, dichter des vaderlands, bedacht dat gedichten een stuk toegankelijker worden als je ze als een soort clip neerzet.

In De Wereld Draait Door van afgelopen vrijdag sprak hij over zijn project. Ik zat het allemaal eens wat rustig aan te kijken tot er een fragment uit één van die clips werd getoond. Het gedicht is van Lucebert en heet "Er is een grote norse neger in mij neergedaald".

Ik knipperde even met mijn ogen, en toen nog een keer. De man die in het bushokje zit te wachten, in wie de grote norse neger is neergedaald, die herkende ik. Die meneer komt gewoon bij ons in de bibliotheek in Langedijk!

Waardoor een toch al mooi gedicht nog mooier werd.

Maar hoe is hij in die clip gekomen?

Het clipfragment begint op 2 minuut en dertig seconden.

1 opmerking: