woensdag 9 maart 2011

Stenen beeldjes staren naar me



Tussen half zes en zes is het niet druk op de jeugdafdeling. Door die niet-drukte ben ik me nogal bewust van de rare wezentjes die me aanstaren. Strak. Ze zitten op de balie. En verderop zit er nog een stel in het raam. Ze zitten maar wat te zitten. En strak voor zich uit te kijken.

Gruffalo's. Gemaakt door leerlingen van het Jan Arentsz. Die school zit aan de overkant van de gang en zo af en toe gaan ze aan de slag met "iets" uit een boek. En nu was dat boek "De Gruffalo".

U kende het niet? Geeft niks. Mij zei het ook niet meteen wat. Na wat zoeken op het internet weet ik nu dat het een erg beroemd boek is. Er is zelfs een toneelstuk van gemaakt. En de Gruffalo heeft zijn eigen website.

We werken er hier mee. In een programma voor kinderen. De leerlingen van het Jan Arentsz schilderden een decor en maakten kleine Gruffalootjes (als je dat zo zegt tenminste). En daar genieten veel jongere kinderen dan weer van.

Het is misschien niet wereldschokkend. Maar wel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten