vrijdag 7 januari 2011

"Ook al heeft ie z'n bakkes niet mee"



Voor Raymond van het Groenewoud ging ik niet naar Pinkpop, in 1980. Het is niet snobistisch bedoeld of zo maar toen, in 1980, was Nederlandstalige popmuziek toch een beetje, niet zo heel erg modern. Of zoiets.

In ieder geval, ik ging voor The Specials, Joe Jackson en The Jam. Niet voor een Belgische meneer. En ik denk dat ik niet de enige was.
Toch was het diezelfde Belgische meneer, Raymond van het Groenewoud die het hele veld, nog redelijk vroeg in de middag helemaal en volledig van de sokken zong. Met vooral "Je veux l'amour".

Vanavond speelt Raymond van het Groenewoud in Alkmaar, in De Vest. Agnes, die ook op dit blog schrijft gaat er heen. Zelf ga ik morgen naar de Belgische meneer kijken in Utrecht. Omdat je in De Vest moet zitten. En ik in Utrecht gewoon ouderwets moet staan.

En ook dat staan is jeugdsentiment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten