dinsdag 6 oktober 2009

De geur van knoflook in de morgen

Sinds zaterdag stinkt het in de bibliotheek naar knoflook. De Kinderboekenweek, die vandaag begint, staat in het thema van eten en snoepen in kinderboeken.

In dat kader is er afgelopen zaterdag een heus Stinkfeest gevierd onder leiding van Geert van Diepen. De kinderen mochten een teentje knoflook in een potje aarde doen. Getver. Als ze nu met rotte vis in de weer waren gegaan, of van mijn part met stinkende gympen...

Dus als ik nu via de dienstingang binnenkom, moet ik een braakneiging onderdrukken (daar liggen de knoflookstrengen te wachten tot er een kindje een teentje in een potje wil komen doen) en ren ik naar boven. Daar vlieg ik langs de riekende potjes en haal pas weer adem als ik veilig in mijn kantoor zit.
Dit jaar is de Kinderboekenweek niet aan mij besteed.
Hoewel, het geur- en smaakparcours ziet er fantastisch uit; een hele reeks groenten, kruiden en andere eetbare zaken staat uitgestald om bekeken en geproefd te worden. Leerzaam, maar ook ontzettend leuk!

Marjolijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten