donderdag 3 september 2009

Duinen en mensen

Zoals veel mensen in de kop van Noord-Holland loop ik nogal eens door duinen. En net als ik zullen er meer mensen zijn die een wel beetje weten dat delen van dat duingebied een beetje of helemaal iets met de PWN te maken hebben. Maar hoe het nu precies zit?

Ik noem het altijd maar de waterleidingduinen. Dat zal wel niet helemaal kloppen. Maar ik ben hopelijk de enige niet. En ik koop ook bijna altijd een kaartje. Als de automaat het tenminste doet.

Over die duinen is net een boek verschenen en bij dat boek hoort een website "Duinen en mensen: Kennmerland".

Op de website wordt een indruk gegeven van het boek maar er zijn ook een hoop filmpjes op te zien. Zelf vond ik de pagina met geluiden het fijnst. Je klikt gewoon een dier, bv de nachtegaal aan en dat krijg je dan te horen. En als je er een hert bij wilt hebben klik je die ook aan. En voor je het weet heb je een duingebied in je woonkamer.
Prachtig. Nu nog een moderne telefoon kopen zodat ik ook in de trein naar de duinen kan luisteren.

Componeer hieronder je eigen duingeluiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten